Comment on construit un pont? / (Notice n° 18141)
[ affichage normal ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 02421nam a2200361 i 4500 |
001 - CONTROL NUMBER | |
control field | sqtd3875427 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | SQTD |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20240709200613.0 |
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | ta |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 210526s2021 quca j 000 0 fre |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER | |
International Standard Book Number | 9782897771027 |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER | |
International Standard Book Number | 289777102X |
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER | |
System control number | (BAnQ)0006412593 |
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER | |
System control number | (OCoLC)1226521995 |
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER | |
System control number | (SQTD)3875427 |
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER | |
System control number | (SDM)C111920 |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | QMBN |
Language of cataloging | fre |
Description conventions | rda |
Transcribing agency | QMBN |
Modifying agency | QMBND |
-- | SDM |
-- | SQTD |
-- | QMBM |
041 1# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | fre |
Language code of original | rus |
082 ## - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | J 621.45 |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | 624.2 B |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | Beliaev, Roman, |
Relator term | auteur, |
-- | illustrateur. |
240 10 - UNIFORM TITLE | |
Uniform title | <a href="Kak ustroen most?">Kak ustroen most?</a> |
Language of a work | Français. |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | Comment on construit un pont? / |
Statement of responsibility, etc. | [texte et illustrations] Roman Beliaev ; traduit du russe par Luba Markovskaia. |
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Place of production, publication, distribution, manufacture | Montréal (Québec) : |
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer | la Pastèque, |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | [2021] |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 1 volume (non paginé) : |
Other physical details | illustrations en couleur ; |
Dimensions | 31 cm. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | texte |
Content type code | txt |
Source | rdacontent. |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | image fixe |
Content type code | sti |
Source | rdacontent. |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | sans médiation |
Media type code | n |
Source | rdamedia. |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Carrier type code | nc |
Source | rdacarrier. |
520 8# - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | À l'occasion d'une visite scolaire sur un pont, on répond à toutes les questions qu'un petit groupe d'enfants - de même que les jeunes lecteurs - peut formuler en découvrant cette construction fort utile qui permet de traverser des cours d'eau et qui existe depuis l'Antiquité. Au fil des doubles pages, on fournit ainsi toutes sortes d'informations touchant l'histoire, l'architecture, l'ingénierie et la physique en précisant à quoi ressemblaient les premiers ponts, quels sont leurs différents types, comment on construit ces derniers, quels sont ceux qui sont le plus insolites ou encore, comment sont-ils représentés dans la mythologie et dans l'art. [SDM] |
520 1# - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | Un documentaire qui éclaire les jeunes curieux sur un sujet fort intéressant et qui concerne différents domaines du savoir. Les notions sont ainsi rassemblées autour de questions qui peuvent rappeler celles que se posent les enfants et auxquelles on répond de façon claire dans des paragraphes qui sont parfois accompagnés de schémas très simples et de listes illustrées d'éléments. Sur ce point, les pastels naïfs au fini brossé réussissent très bien à compléter le texte en fournissant des exemples concrets et en adoptant une palette contrastée de bleu, de rouge, de blanc et d'ocre. [SDM] |
650 #6 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name as entry element | Ponts |
General subdivision | Conception et construction. |
650 #6 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name as entry element | Ponts. |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Documentaire jeunesse |
Withdrawn status | Lost status | Source of classification or shelving scheme | Damaged status | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Total Checkouts | Full call number | Barcode | Date last seen | Date checked out | Price effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | Bibliothèque municipale d'Henryville | Bibliothèque municipale d'Henryville | 2024-07-09 | 1 | J 621.45 B431c | 30001030045555 | 2025-03-27 | 2024-12-21 | 2024-07-09 | Documentaire jeunesse |